سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات پرستاری سپید گستر

نظر

زخم بستر یکی از مشکلات شایع در بیماران و سالمندان زمین‌گیر است. افرادی که به هر دلیلی، قادر به حرکت نبوده و اغلب اوقات زندگی را در بستر و یا روی صندلی چرخ‌دار می‌گذرانند؛ بیشترین احتمال ابتلا به این مشکل را دارند. اگرچه این بیماری دلایل علمی خاص خود را دارد؛ اما زخم بستر در سالمندان اغلب به دلیل سهل‌انگاری و کیفیت پایین مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ایجاد می‌شود.
همه ما می‌دانیم که این بیماری چقدر آزاردهنده بوده و تا چه میزان می‌تواند روی کیفیت زندگی فرد اثر گذاشته و برای سلامت او خطرآفرین باشد. بنابراین بسیار مهم است که اگر از فرد مستعد ابتلا به این بیماری پرستاری می‌کنیم؛ درباره این مشکل و روش‌های درمان آن اطلاعات کافی داشته باشیم. 

زخم بستر چیست و چگونه آن را درمان کنیم

زخم بستر چیست؟

همان‌طور که گفتیم، زخم بستر در بیماران بستری شده ایجاد می‌شود. هرچه فرد به مدت طولانی‌تر در یک وضعیت مشخص و بی‌حرکت قرار بگیرد؛ احتمالا ابتلا به این مشکل در او بیشتر است.
این بیماری به شکل آسیب بافت‌های بدن، یعنی لایه‌های پوست و گوشت بروز پیدا می‌کند. اصلی‌ترین علت این مشکل، تحت فشار قرار گرفتن بافت‌های بدن بین بخش استخوانی بدن و بستر است. این فشار مداوم می‌تواند موجب تخریب بافت‌های بینابینی شود و حتی در موارد شدید موجب مرگ این بافت‌ها گردد.

منبع: زخم بستر چیست و چگونه آن را درمان کنیم