سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات پرستاری سپید گستر

نظر

یافتن پرستار خوب برای کودک ارزش جستجو کردن را دارد. راهنمایی­ های زیر در مورد آن چه که باید در پرستار کودک به دنبال آن باشیم را استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از روند مصاحبه بگیرید

پرستار کودک

در روند مصاحبه ­تان باید به دنبال چه ویژگی هایی در پرستار کودک باشید؟
علاوه بر پاسخ­های رضایت بخش به سوالات مصاحبه­ تان، مطمئن شوید که متقاضی دارای شرایط زیر است:
ظاهر مناسب – شما نمی­توانید یک کتاب را از روی جلدش قضاوت کنید؛ اما اینکه یک پرستار کودک بالقوه چقدر خوب از خودش مراقبت می­کند، راهی برای پیش بینی این است که چقدر خوب از کودک شما مراقبت خواهد کرد. آیا پرستار کودک مورد نظر خوب لباس پوشیده و مرتب است؟ (اهل مُد بودن مهم نیست، اما ناخن­های کثیف و موی نشسته نشانه­ های بدی هستند).
تعامل خوب با کودک شما – بخشی از مصاحبه باید شامل رویارویی پرستار کودک با کودک شما باشد. آیا متقاضی صبور، مراقب و با دقت به نظر می­رسد؟ آیا با نگه داشتن و بازی با کودک شما راحت است؟ اینکه کودک شما گریه کند یا بی علاقه به نظر برسد باعث شکسته شدن معامله نمی­شود (ممکن است کودک نسبت به غریبه ­ها اضطراب داشته باشد). آن چه که مهمتر است این است که متقاضی پرستار کودک چطور به این موقعیت رسیدگی می­کند.

پرسیدن سوالات مناسب – سوالات متقاضی روش دیگری برای ارزیابی خوب بودن او به عنوان پرستار کودک برای خانواده­ ی شماست. برای مثال این سوال که “آیا کودک زیاد گریه می­کند؟” ممکن است نشان دهنده­ ی این باشد که وی با رفتارهای طبیعی کودکان آشنا نیست (بیشتر نوزادان زیاد گریه می­کنند). اگر پرستار کودک بیشتر سوالاتی درباره­ ی زمان غذای خودش و اینکه چه غذایی خواهد خورد بپرسد تا اینکه در مورد مسائل مربوط به مراقبت از کودک سوال بپرسد، نشانه­ ی خوبی نیست. اینکه اصلا هیچ سوالی نپرسد (یا هیچ نظری ندهد) هم می­تواند بیانگر این باشد که به هر کار دیگری به غیر از کار شما ممکن است علاقمندتر باشد یا اینکه توانایی ارتباط برقرار کردن ندارد که در هر دو صورت برای مراقبت از کودک شما مناسب نیست.

سوالاتی که باید از خودتان پس از انجام مصاحبه بپرسید
اگر زمانی وجود داشته باشد که باید به احساس خود اعتماد کنید، آن زمان هنگامی است که تصمیمات مهمی در مورد مراقبت از کودک­تان می­گیرید. بنابراین اگر احساس خوبی نسبت به یک متقاضی پرستار کودک ندارید، احتمالا احساس شما درست است. حداقل احساسات اولیه خودتان را پس از انجام مصاحبه یادداشت کنید. از خودتان بپرسید:

آیا این پرستار کودک باهوش به نظر می­رسد؟
 داشتن توانایی تعامل مناسب با شما، دنبال کردن دستورالعمل­ها و متکی به خود بودن مشخصه­های اصلی هستند که باید در اول لیست شما در خصوص آنچه که باید به دنبالش در یک پرستار کودک بگردید، باشند. همچنین پرستار کودک باید بتواند برای کودک شما کتاب بخواند و کودک را به روش­های مهیج مشغول کند. نگهداری از کودک در منزل نقش به سزایی در تربیت فرزند شما دارد پس در انتخاب آن باید توجه خاصی داشت.

آیا شما دو نفر با هم جور بودید؟
لازم نیست که بهترین دوستان هم شوید، اما شما می­خواهید احساس کنید که می­توانید با پرستار کودک­تان در مورد مسائل حساس صحبت کنبد. برای اینکه این ارتباط به خوبی برقرار شود، لازم است که همواره با هم در تماس باشید، بنابراین یک پرستار کودک خوب باید به همان میزان که با کودک شما راحت است با خود شما هم راحت باشد. آیا صحبت کردن با پرستار کودک راحت بود؟ آیا حس شوخ طبعی داشت؟ آیا مایل بود که همه ­ی اتفاقات عجیب و غریب و حتی مسخره در مورد کودک­تان را برای شما تعریف کند یا حس می­کنید که گرفتن اطلاعات در مورد اینکه کودک­تان روز را چگونه سپری کرده مثل کشیدن دندان برای پرستار کودک­تان سخت خواهد بود؟

آیا این پرستار کودک قابل اعتماد به نظر می­رسد؟ 
دیر رسیدن برای مصاحبه (حتی با داشتن عذر) ممکن است نشانه­ ی این باشد که وی در عمل کردن به برنامه یک مشکل دارد.

آیا این پرستار کودک از نظر فیزیکی قادر به انجام این کار به نظر می­رسد؟ 
آیا پرستار کودک پس از بالا رفتن از پله­ ها برای رسیدن به محل نگهداری کودک غر می­زند و ابراز اوقات تلخی می­کند؟ اگر چنین است، تصور کنید که هر روز چهار بلوک پیاده روی تا پارک را چطور انجام خواهد داد – یا اینکه هنگامی که کودک شما بزرگتر شد و تازه به راه افتاد، این پرستار کودک چطور یک کودک تازه به راه افتاده را دنبال خواهد کرد.


نظر

از پدر و مادر خود در منزل نگهداری کنید

نگهداری از سالمند در خانواده هر چقدر هم که سخت باشد، باید در اولویت کار شما قرار بگیرد. شما م یتوانید با مطالعه و استفاده از تجارب دیگران، با چالش های پیش روی مراقبت از سالمندان در منزل بیشتر آشنا شوید.

پرستار سالمند

در خانواده نقش قربانی را ایفا نکنید:

گاهی شنیده میشود که یکی از فرزندان میگوید برای من راحت تر است که تمام کارها رو خودم انجام دهم تا منتظر بمانم خواهرها و برادرهای دیگرم انجام دهند، خواهرها و برادرها هم میگویند ما وقتی پیشنهاد کمک کردن می دهیم او قبول نمیکند و خودش مسئولیت تمام کارها را به عهده میگیرد.

انعطاف پذیر باشید:

برای تمام اعضای خانواده فرصت هایی برای کمک کردن و نگهداری از سالمندان در نظر بگیرید، بگذارید هر کسی می تواند در امر نگهداری و مراقبت از سالمند در منزل شما نقش داشته باشد. گاهی دیده می شود یکی از برادران به عنوان کنترل کننده امور اجازه همکاری به دیگر اعضای خانواده نمی دهند و استدلال آنها این است که این جور همکاری ها در روند مراقبت اختلال ایجاد می کند.

فرض نکنید که شما مناسب ترین فرد خانواده هستید:

این احتمال وجود دارد که دیگر اعضا نیز صلاحیت نگهداری از سالمند در منزل را داشته باشند. برای مثال وقتی یک خواهر مسئولیت خرید غذا را برای والدین دارد، خواهر دیگر نگوید تو حواست به رژیم غذایی پدر نیست، بنابراین از این به بعد خودم خرید میکنم. ضمن آموزش و بیان ایرادات، با صبر و تحمل اجازه دهید هر یک از افراد خانواده به وظایف خود عمل نمایند.

اجازه ندهید انتقاد ها منجر به مجازات شود:

در صورتی در مورد نحوه انجام کاری اختلاف نظر دارید انتقاد پذیر باشید و خودتان نیز پیشنهادهایتان را با الفاظ مناسب به خواهر یا برادرتان بگویید.

والدینتان را به خودتان متکی و وابسته نکنید:

با دخالت در همه امور و انجام تمامی کارهای پدر یا مادر خود آنها را بیش از حد به خودتان وابسته نکنید. اجازه بدهید پرستار سالمند به تمامی وضایف خود عمل کند و شما فقط به عنوان ناظر مراقب باشید همه چی به درستی انجام شود. با خواهر ها و برادرانتان برنامه منظمی داشته باشید برای سر زدن به والدین.

در استخدام پرستار نهایت دقت را به کار برید:

انتخاب پرستار یکی از بخشهای مهم نگهداری از سالمند در منزل می باشد. پرستار سالمند باید توانایی ارتباط برقرار کردن با والدین شما و همچنین توانایی انجام امور شخصی آنها را داشته باشد. با توجه به هزینه نگهداری سالمند در منزل بهتر است در انتخاب پرستار با دقت فراوان و از طریق موسسه های معتبر و دارای مجوز اقدام کرد.


نظر

چگونه یک پرستار کودک خوب باشیم؟

بخش اول : خودتان را آماده کنید

نگهداری از کودکی که کودک خود شما نباشد ممکن است کار سختی باشد، برای این منظور باید همه تلاشتان را بکنید که کودک را به خوبی بشناسید.

متناسب بودن سن پرستار کودک با کودک

باید از سن کودک و یا نوزاد در مرحله اول سوال کنید.

اگر سن شما کم است ( حدود 20 الی 25 سال) بهتر است از کودکانی که بالای 10 سال دارند نگهداری کنید.

در این سن کودکان بیشتر کارهای خود را خودشان انجام میدهند و اگر با شما ارتباط خیلی خوبی برقرار نکنند، می تواند خود را سرگرم کند.

اگر سن شما بالاتر باشد می توانید از کودکان کوچکتر نیز نگهداری کنید، در هر صورت هر چه سن کودک کمتر باشد مسئولیت شما بیشتر خواهد بود.

بدون توجه به سن کودک و توانایی های او هرگز کودک را تنها نگذارید. این شما هستید که مسئولیت نگهداری از او را به عهده گرفته اید.

سوال بپرسید

هنگامی که قرار است شما وظیفه نگهداری از کودک در منزل را به عهده بگیرید سوال های لازم را از او و خانواده بپرسید

دریافت اطلاعات ضروری

به محض ورود به منزل اطلاعات ضروری شامل شماره تلفن پدر و مادر و یک آدرس برای مواقعی که نیاز شد مانند محل کار مادر یا پدر و یا منزل یکی از اقوام را در اختیار داشته باشند.

همچنین یک چک لیست از موارد ضروری تهیه کنند.

پدر و مادر باید اطمینان حاصل کنند که شما به نظم و انضباط اعتقاد دارید و نمیگذارید درخواست های کودک موجب بی نظمی در امور منزل و نگهداری از کودک شود. همچنین در مورد ساعات خوابیدن باید اصول خاصی داشته باشید و سر ساعت بخوابید و به موقع بیدار شوید تا در تمامی زمانهایی که نیاز است به امور کودک بپردازید.
حواستان باشد در استفاده از سایتها و شبکه های تلویزیونی و گوشی های تلفن همراه در حضور کودک کلیه جوانب را در نظر بگیرید.

وسایلی که برای ارتباط برقرار کردن با کودک مورد نیاز است جمع آوری نمایید.

داشتن چند بازی فکری متناسب با سن و جنسیت کودک، فیلم های مناسب، ابزار آموزشی، مداد رنگی، اسباب بازی و کتاب های راهنما برای خودتان شما را یک گام به موفقیت در بهترین پرستار کودک بودن نزدیک می کند.
ممکن کودکان گاهی رفتارهای خطرناک بکنند، مانند پرتاب اشیا و داد و فریاد، شما در آن مواقع عکس العملی را انجام دهید که در مواجهه با خواهر و برادر خودتان انجام میدهید. در صورتی که نیاز شد با پدر و مادر کودک حتما مشورت نمایید و خونسردی خود را حفظ کنید.

پرستار کودک

بخش دوم: پس از ورود به منزل جهت نگهداری از کودکان

  • در خانه راه بروید و یک بررسی ایمنی انجام دهید و مطممئن شوید خطراتی مانند سیم ها و کابل ها و یا وجود داروها در دسترس کودک را تهدید نمیکند.
  • وقت زیادی را برای شناسایی کودکان صرف کنید. کودک معمولا دور از چشم پدر و مادر رفتارهای خاصی را از خودش بروز می دهد، به تمامی آنها دقت کنید تا بیشتر او را بشتاسید.

بخش سوم: در زمان مراقبت از کودک

  • خلاقانه عمل کنید، به جای دراز کشیدن روی مبل و تماشای تلویزیون، با او بازی کنید. نرم افزار های آموزشی در گوشی همراه خود داشته باشید. با او عروسک بازی و خانه سازی کنید. اینطور والدین بیشتر قدردان شما خواهند بود.
  • لبخند بزنید، مثبت باشید و صبور، اگر شما خوشحال باشید بچه ها نیز خوشحال خواهند بود و نیازی نیست به آنها قول پاداش و جایزه در آخر روز را بدهید. فقط با صبر و حوصله و مهربانی با آنها رفتار کنید مطممئن باشید راضی خواهند بود.
  • اگر والدین اجازه میدهند، در طول روز بچه ها را برای دوچرخه سواری و پیاده روی بیرون ببرید. همین طور می توانید بسیاری از بازیها را در حیاط یا پارک انجام دهید مانند والیبال، فوتبال و اسکیت، فقط حتما با رضایت والدین و کسب اجازه این کار را انجام دهید. و قبل از بیرون رفتن کرم ضد آفتاب که مادر کودک تایید کرده بزنید و لباسهای مناسب بپوشانید.
  • برای کودک غذای سالم و مناسب تهیه کنید و سعی کنید با تزیینات خلاقانه اشتهای آنها را برای خوردن غذای سالم باز کنید. همچنین در طول روز میوه و میان وعده به کودک بدهید. برای شام غذایی آماده کنید که باب میل خانواده و با نظر آنها باشد.
  • اجازه دهید کودک قبل از خواب با اجازه والدین و نظارت شما کاری سرگرم کننده انجام دهد مانند تماشای تلویزیون، درست کردن کار دستی و …
  • بچه ها را به موقع بخوابانید، قبل از خواب برایشان داستان بخوانید. نور را کم کنید. و جایی بخوابید که اگر گریه کردند و یا به چیزی نیاز داشتند متوجه صدایشان بشوید.

یک پرستار کودک فقط زمانی می تواند تلویزیون نگاه کند که کودک نیز همراه وی تماشا کند آن هم با اجازه والدین کودک، زیرا تماشای تلویزیون گاهی تمرکز پرستار را کاهش داده و وی متوجه بدرفتاری و یا آسیب دیدن و نیازهای کودک نمی شود.


نظر

خدمات پرستاری شامل پرستار کودک برای نگهداری از کودک در منزل و همچنین پرستار سالمند جهت نگهداری از سالمند است.

 

 

نگهداری از سالمند و کودک در منزل

 

پرستار کودک برای نگهداری از کودک در منزل

اهمیت رفتار پرستار کودک و چگونگی همراه شدن او با کودک شما و آشنایی و تجارب او با نگهداری از کودک در منزل موجب می شود تا کودک شما در شرایط مناسبی در خانه نگهداری شود.
پرستار کودک علاوه بر مراقبت کودک، تاثیر زیادی بر رفتار و آموزش کودک دارد. پرستار کودک می تواند با بازی های مناسبی موجب رشد فکری کودکشود و او را در مسیر درست فکری رو به جلو حرکت دهد و نقش مکمل مربی مهد را در منزل ایفا کند.
همچنین اختلاف سنی بین کودک و پرستار برای نوع نگهداری در منزل بسیار مهم هست و تعیین کننده شکل روابط و کیفیت نگهداری کودک در منزل است.
مثلا پرستاران با سن بیشتر مناسب نگهداری کودکان خوردسال هستند و پرستاران جوان تر مناسب کودکان بالای ده سال هستند.

پرستار سالمند و نگهداری از سالمند در منزل

اهمیت رفتار پرستار سالمند و چگونگی نگهداری از سالمند در منزل و تجارب او موجب می شود تا سالمند گرامی بتواند در شرایط خوب با آرامش در محل سکونت سالمند نگهداری شود.
مراقبت سالمند برای پرستار منزل هر چقدر هم که سخت باشد، اولویت کار قرار می گیرد.
سالمندان ممکن است خلق و خویی تند داشته باشند و این پرستار سالمند است که با رفتار خوب و تجربه کافی در مورد نگهداری از سالمند در منزل، به بهترین شکل ممکن از سالمن عزیز نگهداری کند.
انتخاب پرستار جزو بخشهای مهم مراقبتی سالمند در منزل است. پرستار سالمند باید توانایی ارتباط برقرار کردن با والدین شما و همچنین توانایی انجام امور شخصی آنها را داشته باشد.
خدمات پرستاری این مرکز جایگزین مناسبی برای درمان در بیمارستان است، بسیاری از خدماتی که در بیمارستان ارائه می گردد، در محل سکونت هم قابل انجام است، درمان در منزل با اعزام پزشک، پرستار، ماما، بهیار و کمک بهیار و  … به منازل این امکان را به بیمار می دهد که در محیطی راحت تر، کم هزینه تر و به دور از عفونت های بیمارستانی بهبود یابد. بدیهی ست در این شرایط بیماران،از حضور افراد خانواده در منزل و حمایت عاطفی و مراقبت دلسوزانه آنها نیز بهره برده که روند بهبودی را سرعت می بخشد.

همچنین کارشناسن این مرکز، خانواده را آموزش می دهد تا نقش فعالتری در درمان بیمار ایفا کند.

سپید گستر به صورت شبانه روزی و با زبده ترین پرستاران و بهیاران در بخش های زیر آماده ارائه خدمات است:

  • پرستار ویژه ICU و CCU در منزل (کارشناس ارشد پرستاری)
  • پرستار ویژه نوزاد (کارشناس ارشد پرستاری)
  • کارشناس پرستاری
  • بهیار
  • کمک بهیار
  • گفتار درمان
  • فیزیوتراپ
  • کارشناس زخم (بستر و سوختگی)