سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات پرستاری سپید گستر

فواید مراقبت از سالمند

خانواده‌ها و افراد زیادی در جامعه وجود دارند که میان تعادل برقرار کردن بین کار و مشغله خارج از خانه، خانه داری، نگهداری از کودکان و مراقبت از شخصی را که ممکن است معلول، بیمار یا سالخورده باشد؛ دچار تشویش خاطر شده و تحت فشار جسمی‌ و روانی قرار دارند. اداره خانواده‌های پرمشغله و اخذ تصمیمات احساسی که باید هنگام مراقبت از یکی از عزیزان گرفته شود، حقیقتا طاقت فرسا است.

اقوام نزدیک ممکن است دور از یکدیگر زندگی کنند و یا فاصله شما تا محل کارتان زیاد باشد؛ به هر حال ناچار هستید برای کسب درآمد و رفع نیازهای مالی و اقتصادی خود به کار و فعالیت خارج از خانه خود مشغول باشید. از سویی شما سرپرست و مسئول مراقبت از سالمندی هستید که نمی‌توانید او را طی ساعات متمادی تنها بگذارید.

اغلب اوقات، تامین این خواسته‌ها و فشار مراقبت ‌می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی، تهدید سلامتی شما و سالمندتان و یا بروز خستگی جسمی، عاطفی و ذهنی در شما و فرد سالخورده مورد نظر شود. 

این اتفاق زمانی رخ ‌می‌دهد که مراقبان خانواده کمک مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و سعی ‌می‌کنند کارها را بیش از توان خود انجام دهند. بنابراین استفاده از خدمات نگهداری از سالمندان در منزل برای بسیاری از خانواده‌ها، یک گزینه مفید است. یک راه حل مطمئن و مقرون به صرفه که خانواده‌ها را پشتیبانی کرده و به شما و عزیزان سالمندتان اجازه ‌می‌دهد در آسایش خانه مراقبت‌های لازم را دریافت کنید.

دلایل استفاده از خدمات مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل 

اگر شما هم همانند بسیاری از افراد، از یکی از عزیزان سالمند خود مراقبت ‌می‌کنید؛ ‌می‌دانید که این وظیفه و مسئولیتی است که گستره آن مانع از رسیدگی به سایر کارها و فعالیت‌های روزمره و شخصی ‌می‌شود.

توجه درست و کافی به نیازهای آنها و همچنین نحوه نگهداری از سالمند در منزل نیازمند رعایت برخی از نکات و بهره‌مندی از دانش پرستاری است. اما این مهم برای همه خانواده‌ها که مسئول نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل خود را دارا هستند، امکان پذیر نیست.

در ادامه به شرح مزایای استفاده از خدمات نگهداری از سالمندان در منزل که توسط موسسات مراقبتی و پرستاری ارائه ‌می‌شود خواهیم پرداخت. 

حضور به موقع

متخصصان نگهداری از سالمندان در منزل ‌می‌توانند در ساعاتی که شما قادر به حضور در خانه نیستید؛ در کنار عزیزتان باشند. بنابراین رسیدگی به موقع و نحوه نگهداری از سالمند در منزل ‌می‌تواند به شما آرامش خاطر دهد که پرستار آموزش دیده و واجد شرایطی با در نظر گرفتن شرایط جسمی‌ و روحی عزیزتان از او مراقبت خواهد کرد.  

حفظ آرامش و روحیه سالمند

خدمات نگهداری از سالمندان در منزل از روان و روحیه فرد سالخورده حمایت و پشتیبانی ‌می‌کند. این خدمات به سالمندان این امکان را ‌می‌دهد تا علاوه بر دریافت مراقبت شخصی مورد نیاز، عزت و کرامت آنها حفظ و عینا گزینه‌های یک زندگی خوب و باکیفیت را تجربه کنند. کمک به فعالیتهای زندگی روزمره ‌می‌تواند شامل استحمام، نظافت شخصی و یادآوری داروها باشد. 

دسترسی به مراقبت‌های پرستاری حرفه‌ای

مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای را ‌می‌توان در خانه توسط پرستاران نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل که دارای گواهینامه، مجوز و آگاهی لازم در خصوص تجهیزات پزشکی با فناوری پیشرفته هستند، دریافت کرد. این شکل مراقبت و نحوه نگهداری از سالمند در منزل ‌می‌تواند نیازهای پزشکی پیچیده عزیز شما را تأمین کند. 

توجه به رژیم غذایی و تغذیه سالمند

آیا عزیز سالمند شما به رعایت رژیم غذایی خاصی نیاز دارد؟ با حضور پرستار متخصص نگهداری از سالمندان در منزل دیگر نگران این موضوع نباشید. این پرستاران متخصص ‌می‌دانند که افراد 65 سال به بالا، سالمندان مبتلا به بیماری‌های مزمن و کسانی که اخیراً از بیمارستان یا مرکز پرستاری ترخیص شده‌اند؛ قاعدتاً از نظر تغذیه‌ای در معرض خطر هستند.

بالا رفتن سن، استراحت طولانی در رختخواب ، بیماری و آسیب دیدگی همه ‌می‌توانند باعث از بین رفتن توده عضلانی شوند. خدمات نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل نیز ممکن است شامل مشاوره تغذیه‌ای و رعایت وعده‌های غذایی خاص برای محافظت از عزیزان شما در برابر سوءتغذیه باشد.

 مدیریت دارو 

اکثر سالمندان به دلیل دارا بودن بیماری‌های مختلف و همزمان مجبور به مصرف چندین نسخه دارو هستند که مدیریت آنها برایشان گیج کننده است. متخصصان و پرستاران ارائه کننده خدمات نگهداری از سالمندان در منزل ‌می‌توانند این اطمینان خاطر را در شما حاصل کنند که داروهای لازم در زمان مناسب با کنترل شرایط بهداشتی و جلوگیری از تداخلات مضر دارویی به سالمندتان داده ‌می‌شود.