سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات پرستاری سپید گستر

نظر

گاهی اتفاق می‌افتد که نوزاد شما چند هفته‌ای زودتر از موعد تعیین شده توسط پزشک به دنیا می‌آید. در این شرایط ممکن است شما دچار اضطراب شوید و دست و پایتان را گم کنید. زیرا هنوز آمادگی کامل برای ورود نوزاد به خانه را ندارید.

شاید این حضور ناگهانی موجب شود بسیاری از وظایف و مسئولیت‌های خود را فراموش کنید. نگهداری از نوزاد زودرس کمی متفاوت است؛ و این مسئله می‌تواند برای شما ایجاد نگرانی کند. نوزادان نارس نیازهای متفاوتی دارند، که باید به آنها توجه شود. در این مقاله سپید گستر به بررسی این نیازها پرداخته ایم.

حمام کردن نوزاد نارس

اگر چه ممکن است حمام کردن نوزاد یکی از ساده‌ترین وظایف فرزندپروری به نظر برسد. اما حمام کردن نوزاد زودرس کمی خطرناک است. داشتن تجهیزات مورد نیاز و همچنین آموزش‌های لازم به پرستار نوزاد جهت حمل نوزاد و نگه داشتن او در حمام از اقدامات بسیار ضروری است.

جهیزاتی که برای حمام کردن نوزاد مورد نیاز است؛ شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دماسنج
  • لباس‌های تمیز، کلاه، پوشک
  • حوله
  • شامپو بچه
  • وان حمام
  • یک اسفنج نرم برای شستشو

قبل از شروع حمام همه چیز را آماده کنید. زیرا بعد از اینکه کودک را در وان گذاشتید، نمی‌توانید برای آوردن وسیله‌ای از او دور شوید.

داشتن یک همراه نیز بسیار به شما کمک می‌کند. اگر بتوانید به پرستار نوزاد در اولین دفعات حمام کردن کمک کنید؛ در حفظ ایمنی کودک تاثیر زیادی خواهد داشت.

دمای داخل حمام و دمای آب وان را تنظیم نمایید تا کودک را در دمای مناسب قرار دهید.

برای شستشوی صورت از گوشه داخلی چشم به سمت بیرون چشمها بشویید. و بعد بدن و پایین‌تنه نوزاد را بشویید. و در انتها موها را شستشو دهید. بعد از آبکشی با یک حوله نرم کودک را بپوشانید و به داخل اتاقی که دمای آن تا حدودی گرم است ببرید. دمای اتاق نباید با دمای فضای حمام خیلی اختلاف داشته باشد. بعد از خشک کردن نوزاد و پوشاندن لباس‌های او حتما یک کلاه هم سر او بگذارید.

ماه‌های ابتدایی نگهداری از نوزاد نورس احتیاج به دقت مضاعفی دارد. حتما پرستار نوزاد با سابقه‌ای را برای این کار در نظر بگیرید؛ تا خیلی سریع به شرایط عادی برگردد.