سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات پرستاری سپید گستر

چگونه بهترین و مناسب ترین پرستار سالمند را از مراکز پرستاری بخواهیم؟

در مواردی که به دلیل فوریت های پزشکی نیاز به استخدام پرستار سالمند در خانواده ای وجود داشته باشد، فرصت برای تحقیق و بررسی مراکز پرستاری مختلف وجود ندارد و این کار باید به سرعت انجام گیرد. در غیر این موارد خانواده ها فرصت دارند تا در مورد شرکت ها و مراکز مختلف تحقیق کنند تا بر اساس شرایط مالی خود و نیاز سالمند بهترین پرستار را استخدام کنند. قبل از تماس با مراکز پرستاری باید موارد زیر مشخص شود تا با اولین تماس بتوان اطلاعات دقیق و کاملی از شرایط سالمند به کارشناس مربوطه ارائه داد.

 

پرستار سالمند

 

نیاز ها:

ابتدا باید فهرستی از نیازهای سالمند خود را تهیه کنید. تمام فعالیت هایی که پرستار سالمند برای نگهداری از سالمند در منزل از لحظه ای که از خواب بیدار می شود تا زمانی که به رختخواب میرود و همچنین نیاز های سالمند در زمانی که خواب می باشد را یادداشت نمایید.

 

توانایی فیزیکی:

چقدر نیاز یه کمک های دستی وجود دارد و پرستار چه مقدار باید از لحاظ فیزیکی به سالمند کمک نماید.

 

حمل و نقل:

آیا پرستار باید سالمند را برای ویزیت پزشک و دیدار با خانواده و غیره به بیرون از منزل ببرد. آیا نیازی به این دارد که رانندگی کند؟ آیا خود مراقب یا پرستار باید اتومبیل داشته باشد یا کرایه کند یا می تواند از اتومبیل سالمند استفاده کند؟ آیا باید با عصا یا ویلچر و واکر سالمند را تا پارک و فضای باز محله ببرد تا او هوا بخورد؟

 

میزان حافظه:

آیا زوال عقل وجود دارد؟ آیا سالمند همه چیز را فراموش میکند؟ یا در آستانه فراموشی است؟ آیا نیاز دارد مدام با او صحبت شود؟

 

زبان:

آیا نیاز به پرستار یا مراقبی دارید که توانایی صحبت به زبان خاصی را داشته باشد؟

 

ساعت کاری:

چند ساعت در شبانه روز نیاز به حضور پرستار دارید؟

 

محدودیت های غذایی:

تمامی نیازهای روزانه غذایی و محدودیت های او باید مشخص باشد. پرستار باید از آلرژیها و محدودیت های غذایی سالمند مطلع باشد و اینکه آیا تهیه مواد غذایی به عهده پرستار می باشد یا توسط سایر اعضا تهیه می شود و یا اینکه می تواند به صورت تلفنی سفارش دهد.

 

مهارت های مورد نیاز:

پرستار باید چه مهارت هایی داشته باشد؟ برای مثال توانایی تزریق انسولین، گرفتن فشار خون، چنج پوزیشن و …

 

داروهای مصرفی:

داروهایی که سالمند استفاده می کند باید به اطلاع مرکز پرستاری رسیده شود. بعضی دارو ها عوارضی دارند که باید برای انتخاب پرستار در نظر گرفته شود.

 

شرایط سالمند:

شرایط جسمی سالمند از قبیل وزن و قد و توانایی حرکت او را به طور دقیق به کارشناسان اعلام نمایید. همچنین کمی از اخلاقیات و عادات رفتاری او نیز باید بیان شود. اگر شب بیداری دارد و یا بسیار فریاد میزند، یا عصبی و پر حرف است و .. در مورد اعتقادات مذهبی اگر مورد خاصی وجود دارد بهتر است عنوان شود تا بین پرستار سالمند و سالمند ارتباط بهینه ای شکل بگیرد.

 

تعداد اعضای خانواده:

چه کسی یا چه کسانی با سالمند زندگی می کنند. موقعیت کاری و سن و جنسیت آنها بسیار مهم می باشد. همچنین میزان رفت و آمد خانواده به صورت تقریبی بیان شود.

 

مراقبت از سالمندان در منزل یا حتی نگهداری از کودک در منزل کار سختی است با کمک گرفتن از پرستار مناسب براحتی می توانید بستری مناسب برای خود و خانواده خود ایجاد کنید. پرستار کودک میتواند در تربیت فرزندانتان نقش بسزایی داشته باشد پس درنگ نکنید و با مراکز مربوطه تماس بگیرید .


 آیا پرستار کودک شما وظایفش را با تاخیر انجام میدهد؟   آیا رفتار مناسبی با کودک شما ندارد؟  برخورد شما بستگی به این دارد که آیا می خواهید او را نگه دارید یا با او قطع همکاری کنید.

پرستار کودک

پرستار کودک شما ظرفهای کثیف را در ظرفشویی رها می کند و اسباب بازیهای کودک در سراسر خانه روی زمین می باشد.

چه باید بکنید:

بگذارید آنها را به آرامی انجام دهد.

همیشه حواستان باشد کار اصلی پرستار کودک شما نگهداری از کودک شماست و وظیفه اصلی او تمیز کردن خانه نمی باشد، درست است که شما ترجیح می دهید وقتی وارد خانه می شوید با یک خانه کاملا مرتب روبرو شوید، ولی مطمئنا رسیدگی به امور کودکتان در اولویت است.

در مورد جمع آوری اسباب بازی ها داستان متفاوت است، باید به فرزندان آموزش داده شود که بعد از بازی یا قبل از خواب باید اسباب بازی هایش را جمع آوری کند، این بخشی از روند زندگی او باید باشد که به کمک پرستار و والدین باید تمرین شود.

پرستار کودک شما دیر به منزل شما می رسد.

چه باید بکنید:

با او خیلی محکم و واضح درباره این موضوع صحبت کنید و بگویید خیلی برایتان به موقه بودن مهم است و هیچ دلیلی و بهانه ای برای تاخیر قابل قبول نیست،  پرستار کودک  شما باید یک ربع زودتر در محل حاضر شود تا مبادا مشکلی ایجاد شود. همچنین کنسل کردن در لحظه آخر به هیچ وجه امکان پذیر نیست. و اگر در شرایط خیلی خاصی مجبور به کنسل کردن شدند باید از قبل یک نفر که مورد تایید خانواده می باشد و با اطلاع قبلی از طریق مرکز پرستاری اعزام کننده، این کار انجام شود.

پرستار کودک شما بچه را به موقع نمی خواباند.

چه باید بکنید:

مشکل را به او مرور کنید. وقتی ساعت 10 شب کودک پیش دبستانی شماهنوز با اسباب بازی هایش بازی میکند، مشخص است که فردا صبح به سختی بیدار می شود و در تمام طول مدرسه خواب آلود خواهد بود که در یادگیری او هم تاثیر دارد. به پرستار او بگویید کم دقتی او در این زمینه نتیج جبران ناپاذیری خواهد گذاشت علاوه بر اینکه صبح برای بیدار کردن کودک باید انرژی بسیار بیشتری بگذارد. پرستار باید از کتایهایی که کودک رو به خواب وا میدارد و همچنین موسی قی هایی استفاده کند که برنامه خواب کودک منظم شود.

پرستار کودک به کودک شما اجازه می دهد میان وعده بیش از حد بخورد.

چه باید بکنید:

با پرستار راجع به ایرادهای پرخوری کودک صحبت کنید.

سعی کنید میان وعدا های سالم در منزل بگذارید تا کودک هوس خوردنخوراکی های ناسالم نکند و پرستار کودک به زحمت بیفتد.با او راجع به عوارض پرخوری صحبت کنید و از او بخواهید برای این کار انرژی زیادی بگذارد تا فرزند شما تغذیه مناسبی داشته باشد.

پرستار کودک شما مدام از تلفن همراه خود استفاده میکند.

چه باید بکنید:

در مورد مشکل با او صحبت کنید و به او هشدار دهید.

چشم و گوش پرستار باید روی کودک شما باشد و نه صفحه نمایش تلفن همراه، از اینکه به پرستارتان بگویید تماسهایش را بگذارد برای زمانی که کودک شما خواب است، احساس بدی نداشته باشید.  نگهداری از کودک در منزل  تمرکز زیادی می خواهد و کار با تلفن همراه این تمرکز را کاهش می دهد، پس خیلی واضح از او بخواهید که در زمان کار و بیداری کودک تلفن همراهش را کنار بگذارد.

پرستار کودک اجازه می دهد کودک زیاد تلویزیون تماشا کند.

چه باید بکنید:

به او هشدار دهید.

به پرستارتان در مورد اینکه کودک چه برنامه هایی را باید ببیند توضیح دهید و حتما گوشزد کنید که چه برنامه هایی را نباید ببیند در مورد اینکه پرستار در مورد برنامه هایی که کودک نباید ببند چه عکس العملی نشان بدهد حتما توضیح دهید. از او بخواهید با بازیهای مختلف او را سرگرم کند تا کودک کمتر تمایل به تماشای تلویزیون نشان بدهد.

پرستار کودک نامزدی دارد که او را به خانه شما آورده است.

چه باید بکنید:

حتما قطع همکاری کنید.

اگر یک بار پرستاری این کار را انجام داد چون هم خلاف مقررات مراکر پرستاری است و هم اینکه با اینکه کار می تواند تاثیر بسزایی در کودک شما بگذارد و حس نا امنی را برای خانواده ایجاد کند با او قطع همکاری کنید.

 

پرستار سالمند