سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات پرستاری سپید گستر

نظر

ما معتقدیم که استفاده از خدمات مراقبت‌های بهداشتی یا خدمات پرستاری در منزل یک سرمایه‌گذاری برای افراد سالمند است. در واقع شما به عنوان یک فرزند، با بهره‌مندی از این خدمات، به والدین سالمند خود کمک می‌کنید که استقلال بیشتری داشته باشند، زندگی شادتری را تجربه کنند و با کیفیت بالاتری به زندگی خود ادامه دهند. با وجود مشغله‌های فراوان، امروزه دیگر پرستاری از سالمندان، افراد معلول و افراد کم‌توان در همه گروه‌های سنی برای خانواده‌ها تا حدودی دشوار شده است. خدمات پرستاری در منزل بهترین گزینه برای این دسته از افراد است. در این خدمات به مددجو یا فرد سالمند کمک می‌شود که راحت‌تر زندگی کند. در مراکز خدمات پرستاری معتبر، با بهره‌گیری از تجربه افراد متخصص، به افراد سالمند و کم‌توان کمک خواهد شد که بتوانند مانند دیگران زندگی عادی داشته باشند.

آیا استفاده از خدمات پرستاری در منزل واقعا ارزشش را دارد؟

 

معرفی خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل شامل خدمات مختلفی مانند اعزام پرستار سالمند و پرستار کودک به محل، ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل و ارائه خدمات نگهداری از بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه قبل یا بعد از عمل جراحی می‌باشد. اما عمده خدمات این مراکز را می‌توان به دو دسته اصلی زیر تقسیم کرد:

مراقبت از بیماران سالخورده

افراد سالخورده اکثراً اصرار دارند که برای مداوا و درمان بیماری‌هایشان به بیمارستان نروند. این دسته از افراد برای داشتن یک زندگی سالم‌تر نیاز به مراقبت‌های ویژه خواهند داشت. آنها معمولا از بیماری‌های مختلف ناشی از افزایش سن مانند دیابت، فشار خون و… رنج می‌برند. هنگامی که خدمات درمانی این بیماری‌ها در خانه به آنها ارائه می‌شود، احساس امنیت می‌کنند، استقلال بیشتری دارند و انگیزه‌ای پیدا می‌کنند که منجر به رضایت آنها از اعضای خانواده می‌شود.

مراقبت از نوزادان تازه متولد شده

خدمات پرستاری در منزل فقط برای افراد مسن و بیمار نیست بلکه می‌توانید برای مراقبت از کودک و نوزادان تازه متولد شده نیز از آنها استفاده کنید. مادرانی که به هر دلیلی برای نگهداری از نوزاد تازه متولد شده خود نیاز به حمایت دارند؛ می‌توانند به این مراکز درخواست پرستار کودک بدهند و برای یادگیری کارهایی مانند نحوه شیردهی و حتی حمام کردن نوزاد از تخصص این افراد بهره ببرند. استفاده از این خدمات به مادران شاغل کمک می‌کند تا بتوانند بعد از زایمان هر چه سریع‌تر به محل کار خود بازگردند.

مزایای استفاده از خدمات پرستاری در منزل

خانواده‌های زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی نمی‌توانند از والدین یا فرزندان خود در طول روز مراقبت کنند. مشغله‌های کاری مهم‌ترین دلیل ناتوانی این خانواده‌ها در نگهداری از عزیزان‌شان است. استفاده از مراقبت‌ها و خدمات پرستاری در منزل می‌تواند یک گزینه مفید برای آنها باشد. پرستاران این مراکز به والدین سالخورده و کودکان این خانواده‌ها کمک می‌کنند که از نظر جسمی، روحی و عاطفی در وضعیت نرمالی قرار بگیرند. از دیگر مزایای این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از تجربه پرستاران حرفه‌ای واجد شرایط است.
کمک به افراد سالمند برای انجام فعالیت‌های روزمره و امور شخصی خود مانند حمام کردن، پیاده‌روی و یادآوری داروهایی که باید استفاده کنند.
کمک به بیمارانی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و بیمارانی که از بیمارستان مرخص شده‌اند و نیاز به رژیم غذایی خاصی دارند. در چنین شرایطی پرستاران می‌توانند رژیم غذایی منطبق با نیازهای جسمی فرد بیمار را طراحی کرده و بر روی اجرا آن نظارت کنند.
از آنجا که افراد سالخورده بیشتر احساس تنهایی می‌کنند، حضور یک پرستار در کنار آنها برای هم صحبتی، به خصوص در شرایطی که دیگر اعضای خانواده مدت زیادی از روز را خارج از خانه هستند، بسیار مفید است.
و در نهایت اینکه استفاده از خدمات پرستاری در منزل می‌تواند در مقایسه با مراجعه به بیمارستان برای انجام کارهای ساده‌ای مانند اندازه‌گیری فشار خون و قند خون بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.
از آنجا که محیط خانه با محیط بیمارستان کاملاً متفاوت است، توصیه ما این است که تا حد ممکن سعی کنید از بردن افراد سالمند به بیمارستان خودداری کنید. به خصوص اگر آنها از نظر جسمی نیاز به بستری شدن ندارند. نگهداری از سالمندان در منزل و تحت نظر یک پرستار مجرب نه تنها می‌تواند از ایجاد مشکلات جسمی جلوگیری کند، بلکه روی روحیه این افراد نیز به صورت مستقیم تاثیر دارد.